#gamebrary 2.0

21. sept. #gamebrary 2.1: Changing the World With Games: What's Possible?

In this talk, professor Mary Flanagan talks about her research both making and studying games. From digital games to sports and card games, Flanagan has found that games can increase diversity and increase pro-social phenomenon such as perspective taking. Join her to hear about the hidden world behind games!

28. september. #gamebrary 2.2: Game Dev. Norway om spillutvikling nasjonalt og lokalt

Kompetansesenteret for Spillutvikling presenterer hvordan spillutvikling ser ut i det norske landskapet per dags dato. Lars Erik Helgemo fra Retrogene forteller om Spinnsling, og hvordan det er å være en lokal spillutvikler som er veldig nær sin første lansering.'

12. oktober. #gamebrary 2.3: Moondrop om spillmekanikkdreven estetikk 

Hvordan kan man kommunisere og berike spillmekanikker gjennom sansene våre? Moondrop, som blant annet har laget spillet Amphora, kommer på biblioteket for å fortelle om hvordan de bruker estetikk i spillene sine!

 

28. oktober. #gamebrary 2.4: Konsollfestivalen

 

30. november. #gamebrary 2.5: Om homoseksualitet i dataspill av Kim Østby

Dataspill er et av vår tids viktigste kulturuttrykk og byr på spennende muligheter for utforskning av kjønn og seksualitet. Hva er de sentrale mulighetene og utfordringene? Hvorfor bør spillere ta dette på alvor?

 

7. desember. #gamebrary 2.6: Mellom spiller og spill // Stanley Parable av Tobias Staaby

 

14. desember. #gamebrary 2.7: TripleRam Game med Yearn

TripleRam Games er stipendiatar frå Sunnhordland Folkehøgskule som utvikler Yearn, eit strategisk partyspel. Dei skal snakke om den pågåande utviklinga av Yearn og korleis det er å overleve som ei ung og lita bedrift i den no veksande spelindustrien i Noreg.

 

 

 

Publisert 21.09.2015, sist endret 21.01.2016 - 10:35
Side-alternativer
Kategorier: